Dinsdag 03 juni 2014
Professionals met talent zijn de basis voor de groei van elke (sport)organisatie. Hoogopgeleide medewerkers in bepaalde beroepsgroepen (zoals sales, techniek en ICT) zijn echter schaars. Hoe wordt en blijf je een aantrekkelijke werkgever voor (nieuwe) medewerkers, in de huidige dynamische arbeidsmarkt? De whitepaper talentmanagement geeft enkele simpele handvatten waarmee je de behoefte aan talent kunt managen. Ook zijn hierin de uitdagingen voor bedrijven op een rijtje gezet. Daarnaast vind je in de whitepaper tien tips om deze uitdagingen om te zetten in je eigen voordeel.
Tijdig anticiperen
Uit onderzoek van Randstad blijkt dat 85 procent van bedrijven het noodzakelijk vindt om ook met het HR-beleid tijdig te anticiperen op de snel veranderende markt. Het wordt als cruciale factor gezien om te overleven. Toch slaagt slechts 25 procent van de bedrijven erin om een succesvol en flexibel HR-beleid te voeren. Daarnaast denken bedrijven dat maar liefst een kwart van de medewerkers door de veranderende dynamiek niet mee kan naar de toekomst.
Uitgangspunten talentmanagement
Wat maakt het werven, binden en behouden van talenten nu eigenlijk zo lastig? Allereerst is het vaak niet direct duidelijk aan welk soort medewerker er binnen een bedrijf behoefte is. Het ontbreekt aan goed inzicht in de arbeidsmarkt. Ook inzicht in drijfveren van specifiek talent is niet altijd voorhanden. En talent kun je natuurlijk alleen vinden en behouden als je op de juiste manier de behoefte van je bedrijf kunt matchen met de behoefte van de (potentiële) medewerker.
Stel je daarom de juiste vragen